37 כללים ליצירת לוגו איכותי

37 כללים ליצירת לוגו איכותי
מוקאפ עיצוב לוגו
מוקאפ עיצוב לוגו

7 סוגים של סמליל ( לוגואים )
להלן 7 סוגי לוגו שעליך לדעת עליהם וכיצד להשתמש בהם:

  • סמלי לוגו של (מונוגרמה) Lettermark (או סימני אותיות) סמלי לוגו או סימני אותיות הם סמלים המורכבים מאותיות, בדרך כלל ראשי תיבות של המותג. …
  • סימני Word (או לוגוטיפים) …
  • סימני תמונה (או סמלי לוגו) …
  • סימני לוגו מופשטים …
  • קמעות …
  • סימן השילוב …
  • הסמל

לוגו הוא היבט חיוני בכל עסק או ארגון. זהו הייצוג הוויזואלי של המותג וממלא תפקיד מכריע ביצירת זהות מותג חזקה ובלתי נשכחת. לוגו יכול ליצור או לשבור עסק, וזו הסיבה שחשוב ליצור לוגו שהוא ייחודי, אטרקטיבי ומייצג את המותג בצורה הטובה ביותר.

בעת תכנון לוגו, חשוב לזכור את קהל היעד ואת המסר שהמותג רוצה להעביר. יש לתכנן את הלוגו באופן שמהדהד את קהל היעד ועוזר להם להתחבר למותג. הלוגו אמור להיות מסוגל גם להעביר את המסר של המותג בצורה פשוטה וברורה.

להלן כמה אלמנטים מרכזיים שעושים לוגו נהדר:

פשטות: קל יותר לזכור ולהכיר לוגו פשוט. לוגו מורכב עם יותר מדי אלמנטים יכול להיות מבלבל וקשה לזכור.

צבע: צבע הוא אלמנט חשוב בלוגו. זה יכול לעורר רגשות ולעזור ביצירת זהות מותג. חשוב לבחור את הצבעים הנכונים המתאימים למסר ואישיותו של המותג.

טיפוגרפיה: הגופן המשמש בלוגו צריך להיות קריא ולשקף את אישיות המותג. הטיפוגרפיה צריכה להיות תואמת גם את חומרי השיווק האחרים של המותג.

מדרגיות: יש לתכנן את הלוגו באופן שניתן להשתמש בו בגדלים ובפורמטים שונים מבלי לאבד את איכותו או בהירותו.

ייחודיות: לוגו צריך להיות ייחודי ולהבדיל בין לוגואים אחרים באותה ענף. לוגו ייחודי יכול לעזור ביצירת זהות מותג חזקה ולעזור למותג להתבלט בשוק צפוף.

נצחיות: יש לתכנן לוגו באופן שהוא יכול לעמוד במבחן הזמן. זה לא אמור להיראות מיושן או לא רלוונטי לאחר מספר שנים.

בעת תכנון לוגו, חשוב לעבוד עם מעצב גרפי מקצועי שמבין את המסר של המותג ויכול ליצור לוגו שמתיישר עם יעדי המותג ומטרותיו של המותג. מעצב מקצועי יכול גם להבטיח שהלוגו מתוכנן באמצעות תקני תעשיה וניתן להשתמש בו בפורמטים ובגדלים שונים.

לסיכום, לוגו הוא היבט חיוני בכל עסק או ארגון. זהו הייצוג הוויזואלי של המותג וממלא תפקיד מכריע ביצירת זהות מותג חזקה ובלתי נשכחת. לוגו נהדר צריך להיות פשוט, ייחודי, ניתן להרחבה, נצחי ומשקף את אישיותו ואת המסר של המותג. עבודה עם מעצב גרפי מקצועי יכולה לעזור להבטיח שהלוגו נועד לתקני התעשייה ויכול לעזור למותג להתבלט בשוק צפוף.

  1. השתמש במקסימום שלושה צבעים.
  2. רצוי להסיר כל דבר שאינו הכרחי.
  3. הלוגו אמור להיות קריא לכל אחד.
  4. על הלוגו להיות אלמנט שקל יחסית לזהותו.
  5. רצוי לייצר צורה מיוחדת או להשתמש בגופן ייחודי.
  6. התעלם לחלוטין ממה שקרובי משפחה יאמרו לך עליו.
  7. קבל חוות דעת מיותר משלושה אנשים (ובדוק שלא יהיו אלה קרובי משפחתך…).
  8. אל תשתמש באלמנטים מתוך לוגואים קיימים ומוכרים בעולם.
  9. אל תשמש בתמונה שרכשת בבנק תמונות ובוודאי לא בClipart.
  10. על הלוגו להראות טוב גם בשחור/ לבן.
  11. וודא שהלוגו נראה טוב גם בצבעים מנוגדים.
  12. וודא שהלוגו נראה טוב גם כאשר משנים את הגודל שלו.
  13. אם ללוגו יש גם אייקון, בנוסף לטקסט, מקם אותם כך שכל אלמנט יחמיא לשני.
  14. הימנע מאופנות לוגו חולפות. נסה להקים לוגו חסין אופנה וזמן.
  15. הימנע מאפקטים מיוחדים, כדוגמת: Gradients, צל, Reflection ותאורה.
  16. בנה את הלוגו כך שיתאים למסגרת כלשהי, במידת האפשר. הימנע ממסגרת מעורפלת.
  17. הימנע מאלמנטים מורכבים מידי.
  18. חשוב על המקומות ועל הצורות שבהן הלוגו יוצג.
  19. הבן שלעולם אין לוגו מושלם.
  20. השתמש בקווים חדים לעסקים חדים, קווים רכים לעסקים בעלי אופי רך.
  21. ללוגו חייב להיות זיקה כלשהי לתחום שלו ולמה שהוא מייצג.
  22. תמונה איננה לוגו.
  23. בבואך להציג מול לקוח, עליך להסביר מדוע הלוגו נבנה כך.
  24. אל תשתמש ביותר משני גופנים.
  25. כל רכיב בלוגו אמור להיות מיושר לאחד הצדדים (ימין, שמאל, מרכז, למעלה, למטה).
  26. על הלוגו להראות יציב, ללא אלמנטים נגררים.
  27. דע מי הולך לצפות בלוגו, בבוא לתכנן אותו.
  28. תמיד בחר בפרקטיות על חדשנות בלוגו.
  29. אם שם המותג הינו שם שזוכרים, על השם להיות הלוגו.
  30. את הלוגו אמורים לזכור, גם בתמונת ראי.
  31. גם חברות "גדולות" זקוקות ללוגו קטן.
  32. על כולם לחבב את הלוגו, לא רק אנשים מתוך תעשיית היעד.
  33. הלוגו אמור להיות עקבי בפלטפורמות שונות.
  34. הלוגו אמור להיות קל לתיאור.
  35. השאר את העיצוב פשוט.
  36. הלוגו לא אמור להפריע ולמשוך את העין יותר מידי.
  37. הלוגו אמור להיות מאוזן ברמה העיצובית.
פוסטים נוספים
מוקאפ פיתוח אתרים

עיצוב ומיתוג עסקי

עיצוב ומיתוג עסקי הוא שלב העיצוב הראשוני והחשוב ביותר.באצם הוא האפיון הראשון של בעל העסק

שתפו את הפוסט

דרגו את הפוסט

5/5